محل تبلیغات شما

تفاوت بازاریابی ورودی و دیجیتال مارکتینگ

حتما اصلاح بازاریابی ورودی و خروجی را شنیده اید 

Inbound Markrting و outbound Marketing

خیلی خلاصه بازایابی ورودی از تکنیک های بهره میبرد که مخاطبان هدف را به سمت محصول و خدمات جذب کند در صورتیکه در بازاریابی خروجی یک تبلیغ عمده برای تعداد زیادی مخاطب پخش میشود و تعداد کمی از این مخاطبین به مشتری تبدیل می شوند . 

در دنیای امروز مخاطبین دیگر به بازاریابی خروجی اهمیت نداده و انرا نادیده میگیرند و به همین دلیل بحث بازاریابی ورودی(درونی) بسیار اهمیت پیدا کرده است.

بازایابی دیجیتال و بازاریابی ورودی شباهت های زیادی با هم دارند ولی یکی نیستند .

هر دو در فضای آنلاین رخ می دهند، و هر دو بر روی  تولید محتوای دیجیتال تمرکز دارند.

اما تفاوت این دو در چیست؟

در بازاریابی دیجیتال  هم از روشهای ورودی استفاده میشود و هم خروجی. مثلا زمانی که شما تولید محتوای آنلاین  برای گروه مخاطب هدف خود میکنید  در واقع در حال بازایابی ورودی هستید و وقتی  بنر تبلیغاتی  در سایتی قرار میدید در حال بازاریابی خروجی هستید. 

در بازاریابی درونی 

از طرف دیگر ، مارکترهایی که از تاکتیکهای ورودی دیجیتال استفاده می کنند ، از محتوا آنلاین استفاده می کنند تا بتوانند مشکل مشتری را حل کنند و از این طریق مشتریان را جذب وبسایت و در نهایت محصول خود کنند.  اینچنین است که فقط مخاطبان هدف به وبسایت ها جذب میشوند. یکی از ساده ترین و در عین حال قدرتمندترین دارایی های بازاریابی دیجیتال ورودی ، یک وبلاگ است که به وب سایت شما امکان می دهد از شرایطی که مشتریان ایده آل شما در Google و سایر موتورهای جستجو، سرچ میکنند  ، به وبسایت شما هدایت شوند . 

در نهایت ، بازاریابی ورودی یک روش کاملی است که از منابع بازاریابی دیجیتال استفاده می کند و با  تمرکز روی مفید بودن و افزودن ارزش به محصول و خدمات خود، مشتریان را به سمت کمپانی جذب کرده و  آنها را تبدیل به مشتریان دائم و راضی و خوشحال شما می کند.

 از طرف دیگر بازاریابی دیجیتال صرفاً اصطلاحی چتری(موارد زیادی را شامل می شود) برای توصیف تاکتیک های بازاریابی آنلاین از هر نوع ، صرف نظر از نوع  ورودی یا خروجی تلقی می شوند.

پس بازاریابی دیجیتال مفهوم گسترده تری نسبت به بازاریابی درونی دارد.

منابع بازاریابی دیجیتال که بعنوان بازایابی ورودی نیز طلقی می شوند در زیر لیست شده اند.

رسانه های اجتماعی
کانال های رسانه های اجتماعی مانندyoutupe,  Twitter ، Facebook و LinkedIn به افراد ، سازمانها ، خبرگذاری های انلاین و مشاغل اجازه می دهند فعالیت آنلاین یکدیگر را دنبال کنند ، در مکالمات مجازی شرکت کنند و محتوای خود را به اشتراک بگذارند. در واقع رسانه های اجتماعی مجالی برای تعامل بین افراد و مشاغل است . که امروزه تعامل نقش مهمی در بازارسازی و بازاریابی ایفا میکند .‌و بدون داشتن تعامل با همکاران و رقبا و مکملان و مشتریان نمیتوان در دنیای مشاغل زنده ماند.

بکی از اهداف مهم رسانه های اجتماعی و یا سوشال مدیا جذب مخاطبین هدف  بیشتر و سوق دادن آنها به سمت وبسایت کسب و کار مان و افزایش ترافیک سایت  است.

 همچنین برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و حفظ آنها  کاربرد دارد 

بازاریابی محتوا

محتوای شما همان چیزی است که وب سایت  شما را می سازد. وبلاگ و سایر موارد مانند کتابهای الکترونیکی و راهنماها تحت این دسته قرار می گیرند، محتوای متنی، صوتی، تصویری همه جزو محتوا محسوب می شوند.  هنگامی که شما محتوا ایجاد می کنید که متناسب با نیاز مخاطبان مورد نظر شما باشد ، درواقع به سؤالات آنها پاسخ دهید و راه حل برای مشتری اراِئه بدهیم  در مشتری برای رفع مشکلش علاقه ایجاد میشه و در جهت رفع این مشکل به سمت محصول شما جذب میشود و این محتوا نقش یک اهنربا برای وبسایت و در نهایت محصول شما می شود.

SEO  سئو 

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در واقع تلاش برای در صدر قرار گرفتن شانس حضور در صفحات ابتدایی موتورهای جستجو است. اگر قصد ندارید از روشهای تبلیغاتی برای  بالابردن ترافیک وبسیات خود استفاده کنید سئو کردن سایت بهترین شیوه برای افزایش بازدید کننده های سایت شماست.  SEO و بازاریابی محتوا دست به دست هم می دهند و یک استراتژی موثر  برای جذب مخاطب شکل می دهند. برای بازاریابی محتوای همیشه باید  سئو را در نظر بگیریم. در مقاله های بعدی درباره سئو صحبت می کنیم

 

بازاریابی ایمیلی

همچنان ایمیل به عنوان یک ابزار کاربردی برای ارتباط با مخاطبین کاربرد دارد هر چند رونق گذشته را ندارد و دوره ای ایمیل مارکتینگ اشباع شد بود و بیشتر ایمیل ها در پوشه های اسپم قرار می گرفتند اما امروزه رویکردها تغییر کرده و با استراتژی های خاصی می توان از ایمیل برای انتشار محتوا استفاده کرد و تاثیرات زیادی نیز در باراریابی دیجیتال دارد و باراریابی ورودی دارد.

 

تبلیغات مستقیم:

اگر مقاله ای را بصورت آنلاین با عنوان اسپانسر شده مشاهده کردید ، یک تبلیغ مستقیم را دیده اید. مشاغل باید برای انتشار مطالب خود مبلغی را پرداخت می کنند ، اما این مقاله ها ماهیت تبلیغاتی ندارند، بیشتر ماهیت آموزشی دارد و متناسب با سبک وب سایتی یا رسانه هایی مثل لینکدین و اینستاگرام و . در آنجا مقاله درج شده است، است.

تبلیغات مجدد


تبلیغات سنتی در واقع به نوعی بازاریابی خروجی  محسوب می شود، اما بازاریابی دیجیتال داده هایی را در اختیار بازاریاب ها قرار میدهد تا هوشمندانه تر بتوانند تصمیم

با  فن آوری های retargeting برای ارائه مستقیم تبلیغات به افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند، استفاده کنید. ( همان پیشنهاد هایی که در هنگام سرچینگ به شما در گوشه از صفحه نمایش، نمایش داده میشود مثلا اگر در چند روز گذشته، شامپوی ضد شوره سرچ کرده باشید پیشنهاد سایتی که قبلا از ان بازدید کرده اید  به شما یاداوری میشود). هوشمندانه ترین روش این است که محتوای قابل دانلود برای مخاطب ارسال کنید و ارزش محصول را گوشزد کنید و امیدوار باشید که مخاطب تبدیل به مشتری شما شود.

با کدام یک از این روشها سابقا برخورد کرده اید ؟ چه درجایگاه صاحب کسب و کار و چه مخاطب و مشتری 

لطفا نظراتتون با من در میون بزارید تا کیفیت مطالب افزایش بدیم ⚘

 

دیجیتال مارکتینگ ۹

دیجیتال مارکتینگ ۸

دیجیتال مارکتینگ 7

بازاریابی ,های ,، ,دیجیتال ,ورودی ,یک ,است که ,بازاریابی دیجیتال ,بازاریابی ورودی ,و در ,در واقع ,منابع بازاریابی دیجیتال

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها