محل تبلیغات شما

تفاوت بین استراتژی و کمپین در دیجیتال مارکتینگ 

شکی نیست که اجتماع مدرن امروزی ، بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی شما باید دیجیتالی  باشد.  مصرف کنندگان و مشاغل امروزه تقریباً وقت زیادی در فضای  آنلاین صرف می کنتد. و  هدف شما دسترسی داشتن به مخاطبین بیشتر است. و قصد دارید در فضای آنلاین  به گونه ای ظاهر شوید که مخاطبین هدف  بیشتری شما را ببینند پس باید بدانید این مخاطبین در کدام قسمت فضای آنلاین بیشتر وقت می گذرانند.

با بزرگ شدن مجموعه و همچنین تحولات روزانه بدون داشتن یک استراتژی قوی نمیتوانید به اهداف خود برسید . 

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مجموعه ای از اقداماتی برنامه ریزی شده از طریق کانال های بازاریابی آنلاین  است که در مقاله های قبلی صحبت کردیم تا  به اهداف شرکت خود برسید. این کانال ها همانطور که قبلا گفته شد سه دسته تقسیم می شوند، رسانه هایی که به شرکت تعلق دارند مثل اکانت یوتیوپ ، رسانه های اکتسابی مثل ریویو های مشتریان و رسانه های پرداختنی مثل تبلیغات کلیکی،  از همه اینها تحت یک کمپین مشترک پیرامون یک هدف و استراتژی خاص میتوان استفاده کرد.

کلمه استراتژی ممکن است برای شما واژه سنگین و پیچیده ای به نظر برسد در صورتیکه اینگونه نیست و نیازی نیست حتما استراتژی سختی را در پیش بگیرید. 

استراتژی چیست؟ به زبان خیلی ساده استراتژی یک برنامه عملی برای رسیدن به اهداف مورد نظر است . مثلا شرکت شما تصمیم گرفته است ۲۵٪ حجم فروش سال جدید را از طریق وبسایت انجام دهد . بسته به ابعاد کسب و کار شما ممکن است برای رسیدن به اهداف مختلفی که در نظر دارید از استراتژی های متفاوتی در کنار هم استفاده کنید، ولی قطعا این مورد هم باعث پیچیدگی کار نخواهد شد و گام و به گام اگر پیش بروید کار خیلی آسانتر خواهد بود.

هر چند واژه استراتژی را خیلی ساده تعریف کردیم، اما در شروع کار حتما با مشکلاتی مواجه می شویم .‌ قبل از اینکه بیشتر در مورد استراتژی صحبت کنیم، مفهوم کمپین را توضیح می دهیم و بعد از آن ۷ مرحله استراتژی لازم برای ساختن  موفق کسب و کار آنلاین را بسط می دهیم.

کمپین چیست؟

گاهی مفهوم استراتژی و کمپین  به اشتباه گرفته می شوند ولی در این قسمت برای شما تعریفی ارائه می دهیم که تمایز بین این دو مشخص شود.

همانطور که اشاره شد، استراتژی مجموعه اقداماتی است که شما را به هدف مورد نظر می رساند در صورتیکه که کمپین، بلوک ها و اقداماتی هستند که در طی استراتژی اتفاق می افتند و شما به هدف می رسانند در واقع واحد های تشکیل دهنده یک استراتژی

چند تا کمپین مهم 

۱- Go PRo

نوع رسانه: رسانه اکتسابی

 استراتژی: ساخت ویدئو توسط کاربران 

هدف: انتشار نام GO PRO در سطح جهانی 

Go PRO به ویدئوهای point_of_view شهرت دارد. آیا فکر کرده اید این ویدئو ها را خود Go PRO ساخته است . نخیر، کاربران وفادار gopro  تحت کمپینی که Go PRO منتشر کرده اند فیلم  میسازند و روی یوتیوپ منتشر میکنند. 

Go pro با محتوایی که کاربران خود می سازند تبدیل به یک کانال پرطرفدار شده است،  کلیه طرفداران خارج از کشور را ترغیب کرده است تا فیلم های شگفت انگیز از ماجراهای خود را بگیرند و آن را به صورت آنلاین ارسال کنند - غالباً با اعتبار به GoPro.

در واقع Go PRO با استراتژی منابع اکتسابی و تحت کمپین ساخت ویدئو و آپلود ان بر روی یوتیوپ با زیر نویس نام GO pro توانست اسم خود جهانی کند .‌

Delta Air line 

شاید هیچ وقت فکر نکنید یک آژانس هوایی نیز بتواند یکی از پیشروهای دیجیتال مارکتیتگ باشد .ولی این شرکت تحت یک استراتژی ساده توانست مشتریان خود را افزایش دهد .

این شرکت از منبع دیجیتال مارکتینگ ملکی(متعلق به خود کمپانی) استفاده کرد . دلتا ایرلاین در رسانه های اجتماعی بسیار فعال است مخصوصا حساب توئیتر خود  . این شرکت از این اکانت در استوری سازی استفاده میکند و کمپین های مختلف را راه اندازی میکند، مثلا یکی قوی ترین کمپین های این کمپانی در روز مبارزه با سرطان سینه برگدار شد . داستان کارمندان خود را که توانسته بودتد بر سرطان سینه پیروز شوند استوری کرد و احساست خیلی از مشتریان بالقوه خود رو تحریک کرد . در واقع خیلی به موقع و احساسی اسم خود را در ذهن مشتریان آینده خود حک کرد و قطعا در آینده خیلی از افرادی که این استوری ها را دیده بودند نام  دلتا ابرلاین را فراموش نمیکنند و در هنگام سفر این شرکت را انتخاب میکنند .

از شما میخواهم که اگر در کمپینی شرکت کرده اید در بخش نظرات با من در میان بگذارید حتما آنرا مورد تحلیل بررسی قرار خواهیم داد.

 

 

منبع : Hubspot.com

 

دیجیتال مارکتینگ ۹

دیجیتال مارکتینگ ۸

دیجیتال مارکتینگ 7

استراتژی ,های ,کمپین ,شرکت ,یک ,pro ,go pro ,خود را ,این شرکت ,به اهداف ,می دهیم

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

قاضی تحکیم | دعاوی حقوقی | داور قضائی Natural Resorces