محل تبلیغات شما

چگونه یک استراتژی خلاق ایجاد کنیم؟ 

برای داشتن یک استراتژی خلاق ۷ مرحله در پیش داریم . 

مرحله اول: ساختن پرسونای مخاطبان هدف

فرقی ندارد چه در دنیای آفلاین و چه در دنیای آنلاین در حیطه بازاریابی شناخت پرسونای مخاطب مهمترین بخش یک استراتژی است. پرسونای  مخاطب در واقع مخاطبان ایده ال شما هستند و با تحقیق و نظرسنجی و مصاحبه می توانید به آن دست یابید

از حدس زدن در مورد پرسونای مخاطب خود پرهیز کنید، باید از طریق های مختلف واقعی به این ویژگی ها برسید در غیر اینصورت استراتژی شما، از هدف دور می شود. در هنگام تحقیق در مورد پرسونای مخاطب باید ترکییی از مشتریان، چشم انداز کمپانی و مخاطبانی که با مخاطبان هدف ما ارتباط  مستقیم دارند و علایق مشترک، دارند تحقیق را انجام دهیم . 

و اما چه اطلاعاتی از مخاطبین هدف خود باید جمع آوری کنید، بسته به اینکه در حوزه BtoB (به نوعی عمده فروشی) یا B to C(به نوعی خرده فروشی)  فعالیت دارید و محصول ارزان قیمت یا محصول گران قیمت میفروشید متفاوت خواهد بود .اطلاعات زیر قالب اصلی پرسونای شما را تعیین میکند اما باز هم به استراتژی های کسب و کار شما بستگی دارد.

۱-اطلاعات دموگرافی

محل زندگی: می توانید از ابزارهای وب Analytics مانند Google Analytics استفاده کنید تا بتوانید به راحتی موقعیت بازدید کنندگان  وب سایت خود را شناسایی کنید( در مقاله های بعدی در باره این ابزار کامل توضیح می دهیم)

سن: بسته به نوع کسب و کار شما این مولفه میتواند مهم باشد یا نباشد. بهتر است بر حسب داده های موجود و داده هایی که از مشتریان خود دارید مشخص کنید در کدام گروه سنی محصول و خدمات شما بیشتر استفاده میشود. 

درآمد: چنین اطلاعات حساسی مثل درآمد شخصی را بهتر است از طریق مصاحبه سوال کنید چون خیلی از افراد در فرم های آنلاین تمایلی به پر کردن این قسمت ندارند 

شغل: این مولفه در بازاریابی BToB بیشتر کاربرد دارد  و به شما ایده های خوبی در تعیین استراتژی خواهد دارد.

۲_ اطلاعات فیزیوگرافی

اهداف: هر شما چند بسته به نیاز مشتریان محصول یا خدماتی را ارائه می دهید اما دانستن اهداف مشتری از مصرف محصول شما نیز ایده های خوبی به شما خواهد داد. با این حال ، بهتر است با صحبت کردن با مشتریان و همچنین نمایندگی فروش داخلی و نمایندگان خدمات مشتری، این اطلاعات را کسب کنید. 

چالش ها: مجدداً با مشتریان ، فروش و نمایندگان خدمات مشتریان، صحبت کنید تا از مشکلات رایج مخاطبان خود باخبر شوید

سرگرمی و علایق:  با مشتریان و افرادی که با مخاطبان هدف شما علایق مشترک دارند،  صحبت کنید. به عنوان مثال اگر یک برند مد هستید ، می دانید که اکثر مخاطبان شما به تناسب اندام و رفاه نیز علاقه مند هستند، و دانستن علایق و سرگرمی مخاطبین به ایجاد آگاهی و مشارکتهای احتمالی در آینده شما کمک کند.

الویت ها: با مشترین و افرادی که با مخاطبان هدف شما ارتباط مستقیم دارند صحبت کنید تا بفهمید در رابطه با بیزنس شما چه آیتمی بیشترین اهمیت را در رابطه با محصول شما دارد. مثلا اگر شما یک شرکت نرم افزاری در زمینه BtoB هستید باید این را بدانید برای مشتریان شما قیمت رقابتی محصول و خدمات بسیار اهمیت دارد.

در نتیجه پرسونا(ویژگی های شخصیتی) چیزی نیست جز اطلاعات دموگرافی و فیزیوگرافیک مخاطبان هدف کسب و کار ما 

 

 

 

 

دیجیتال مارکتینگ ۹

دیجیتال مارکتینگ ۸

دیجیتال مارکتینگ 7

های ,مخاطبان ,محصول ,هدف ,مشتریان ,استراتژی ,مخاطبان هدف ,کسب و ,که با ,و کار ,کنید تا ,مورد پرسونای مخاطب

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها